Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2018. január 17., szerda van. Boldog névnapot Antal és Antónia nevű olvasóinknak! Holnap Piroska napja lesz.
E-mail írása Nyomtatás PDF

Anti-aging - A fiatalság forrása bennünk van

Szellemileg, testileg és lelkileg is sokáig fitt, egészséges, jól kinéző és fiatalos – ez szinte mindenki vágya. „50 éves korban úgy kinézni, mint egy 35 éves, ma már nem elérhetetlen” – állítják a sejtkutatók. És még különleges csodapilula vagy a hosszú élet elixírje sem kell hozzá. Még ha nem is fedezték fel az örök élet forrását, igen sokat tehetünk mi magunk is, hogy szervezetünk elhasználódását, öregedését lassítsuk, a sejtek regenerálódó képességét támogassuk, vagy védjük.

Azok a szabadon élő állatok, melyek megtarthatták eredeti életritmusukat, a számukra legkedvezőbb és legtermészetesebb étkezési módot követik, eleget mozoghatnak, és a klánjukban biztonságban, szeretetben érzik magukat, sokkal tovább élnek teljes egészségben és jó testi kondícióban, mint a tenyészállatként mesterségesen tartott társaik. A kutatások szerint a fiatal és az öreg cápák sejtjei, szövetei és szervműködései közt szinte alig van eltérés.

Hány évesek vagyunk biológiailag?
Nálunk, embereknél is lehetne ez hasonlóképpen, ám a valóság mégis mást mutat. Egyes – pl. vért, vizeletet és nyálat vizsgáló – biológiai kort is meghatározni képes tesztek (BETA-teszt) tanúsága szerint már akár a mai 35 évesek sejtállapota is legalább 10-15 évvel mutat többet, mint amit a kronológiai kortól elvárnánk.

Ennek legfőbb oka a természetestől és ideálistól igen messzire eltávolodott életforma:
-tartós és intenzív stressz
-rendszertelen és egészségtelen étkezés
-kevés mozgás, fizikai aktivitás
-túl sok mesterséges vegyület szervezetbe jutása
-sok munka, kevés pihenés
-bizonytalan szociális és családi viszonyok…
-Azt, hogy ki mennyire érzi magát fittnek és egészségesnek, meddig képes megőrizni kiváló teljesítményét, az dönti el, hogy sejtjei jó állapotát képes-e hosszú távon megőrizni, azokat elegendő energiatermelésre ösztökélni, a számukra szükséges bioaktív és létfontos anyagokkal ellátni, illetve az esetleg keletkező deficitet pótolni.
-S hogy ez lehetséges-e? Igen, mégpedig nem is kell hozzá különleges képzettség, extra nagy tudás és rengeteg pénz sem!

EGÉSZSÉGVÉDŐ ANTI-ANGING MÓDSZEREK:
-reform-vagy vegetárius táplálkozás, rendszeres salaktalanítás
-masszázsok, reflexterápiák
-vízkúrák: fürdők, pakolások, leöntések, Kneipp-kúrák, stb.
-gyógynövények használata, aromaterápia
-relaxációs és légzőgyakorlatok
-rendszeres örömteli és kondicionáló mozgás
-szépségápolás – lehetőség szerint natúr és biomódon
-káros környezeti hatások kivédése, csökkentése, környezettudatosság fejlesztése
-szociális és spirituális harmonizálás


LÚGOSÍTSUNK!
Az anti-againg étkezési javaslatai szerint legfontosabb a sav-bázis egyensúlyt, s ezzel a sejtek anyagcseréjét támogató bázikus étrend. A rohanás, a kapkodó evés, a fast food és tartósított élelmiszerek erősen savi irányba tolják a szervezet pH-ját. Ha ezt még tovább fokozzuk, felgyorsítjuk a sejtek elhalását, hibás működését, sőt elősegítjük a gyulladásos és degeneratív betegségek (daganatképződés, csontleépülés, izomsorvadás, porckopás…) keletkezését.
Bázikus ételek: burgonya, spenót, cukorborsó, cukkini, uborka, karalábé, saláta, zeller, sárgarépa, cékla, póréhagyma – vagyis azok a zöldségek, melyek sok nátriumot, káliumot, kalciumot, magnéziumot, vasat és mangánt tartalmaznak.
Az étkezés módja is kihat a sav-bázis háztartásra: ha rendesen megrágjuk az ételt, könnyebben lebomlanak az enzimek hatására az ételben található savak. Ezenkívül kisebb mértékű lesz az erjedés és a rothadás is, mert az emésztőnedvek könnyebben és alaposabban fel tudják dolgozni az elfogyasztott élelmet. Ha viszont az erjedés kerül előtérbe, nagy mennyiségben keletkeznek savas vegyületek, alkoholos és alkoholszerű anyagok.
Ugyanez igaz az este későn elfogyasztott vacsorára is. Tehát minél korábban, minél egyszerűbbet szabad csak este fogyasztani az anti-againg alapelvei szerint.
Tipp: Aki hatékonyabb lúgosító kúrát szeretne, annak a rendszeres szaunázáson kívül még azt is ajánljuk, hogy 6-8 hétig igyon reggel éhgyomorra, étkezések után 1-2 órával és lefekvés előtt lúgos gyógyvizet vagy pH-balance porral készült lúgosító italt.

PÓTOLJUK A LEGFONTOSABBAKAT!
Mai életformánk mellett igen gyakori a magnézium hiány, ami a stresszre való érzékenységet, és a fizikai teljesítőképesség csökkenését, szívritmus zavarokat, sőt pánik rohamokat eredményezhet. A magnézium rendszeres vagy kúraszerű szedése nem csak a fenti állapotokat rendezi, hanem csökkenti a gyulladáskészséget és sok betegség kialakulását is megelőzi.
Gyakori eltérés a folsavhiány, amely a szívkoszorúér megbetegedések kockázatát növeli. A kompenzálás a zöldfélék (spenót, sóska, brokkoli, saláta…) naponkénti fogyasztásán kívül a folsav szedéséből áll. (A jelenlegi kutatási adatok szerint a folsavkiegészítés szinte az egész társadalom számára és élethossszig szükséges lenne, ezért néhol már a kenyeret folsavval dúsítják.
A sejtregenerálás legfontosabb része az antioxidáns vegyültek (béta-karotin, E-vitamin, C-vitamin, cink, szelén, flavonoidok…) nagyadagú bevitele. Ezekhez természetes formában a sárga és piros színű zöldségfélékből (sárgarépa, sütőtök, cékla, paradicsom…) és gyümölcsökből (málna, ribizli, meggy, cseresznye, dinnye, eper…) juthatunk. De étrendkiegészítőket is szedhetünk ősztől tavaszig.

FIATALÍTÓ SEJTVITAMINOK

Q1-vitamin (NADH)
A sejtekben zajló energiatermelés egyik fő támogatója. Elősegíti a Q10-enzim „aktiválását” is. Ezenkívül az idegsejtekben történő dopamin- és adrenalintermelést fokozza. Ezek felelősek a megfelelően összehangolt idegi szabályozásért. Csökkent termelődésük nagyfokú fáradékonyságot, levertséget, memóriaromlást és mozgáskoordinációs zavart idéz elő. Hiányában romlik az izomerő, a szívizom teljesítménye és az immunaktivitás is, felgyorsulnak az öregedési folyamatok.
Q10-vitamin
A Q10-vitamin 35 éves kor felett jelentősen kisebb adagban termelődik a sejtekben. Hiányában drasztikusan csökken a szervezet teljesítménye, halmozottan pusztulnak el a szívizom, a vese, a lép, a tüdő és a máj sejtjei, azok regenerálódása pedig jelentősen lelassul. Eleinte ezért energiahiányos állapot, levertség, erőtlenség, csökkent teljesítőképesség, leromlott ellenálló képesség, majd tartós Q10-vitamin-hiányban már akár szervi elváltozások is keletkezhetnek. A vitamin kúraszerű szedése intenzíven csökkentik a nehézlégzéssel, légszomjjal, rendetlen, heves szívdobogással, szédüléssel, álmatlansággal járó tüneteket.

Pycnogenol (P-vitamin)
Elsősorban a gyümölcsök és növények héjában, maghéjában, bőrében vagy kérgében fordul elő. Hasonló hatású, mint a fenti két vitamin, ezért előszeretettel használják szív- és érbetegségek megelőzésére, daganatvédő szerként és immunerősítőként.

L-carnitin

Leginkább a sportolók között elterjedt táplálékkiegészítő, melyet a teljesítmény fokozására, az izomerő javítására használnak. Ám csak kevesen tudnak szív- és érvédő hatásáról, melynek köszönhetően hatékony kiegészítő lehet magas vérnyomás és érelmeszesedés esetén. Olasz kutatók az L-karnitint szedő férfiak között a megtermékenyítő képesség, a memória és a szellemi teljesítmény javulását is megfigyelték.

Anti-aging orvoslás
A megelőzést hangsúlyozó, egészséges életmódra nevelő anti-aging mozgalom mellett kifejlődött egy ehhez kapcsolódó orvoslás is.
Az anti-aging medicina (AAM) célja, hogy a korral járó leépülési és működési zavarokat okozó betegségeket időben felismerje, lelassítsa és kezelje.
Fő terápiás eszközei:
táplálkozásterápia, diéták
salaktalanító kúrák, orvosi gyógyböjt
akupunktúra, akupresszúra, neurálterápia,
homeopátia, Bach virágterápia
kiropraktika, manuális medicina
mozgásterápia, gyógytorna
gyógy-és más speciális masszázsok
vitamin-és ásványi anyagterápia, aminosavak és bioaktív anyagok pótlása
hormonális kiegyensúlyozás – természetes hormonpótlás
kozmetológia és plasztikai beavatkozások
 stresszoldás, pszichoterápia…

10 ANTI-ANGING TIPP:

-együnk rendszeresen és naponta többször friss zöldséget, gyümölcsöt
-állati zsírok helyett hidegen sajtolt növényi olajokat használjunk
-hetente 2-szer együnk fehérhúst és 2-szer halat vagy tenger gyümölcseit
-fogyasszunk naponta erjesztett tejterméket (tejsavót, írót, joghurot, kefirt, túrót, sajtot)
-kerüljük a tartósított és iparilag módosított élelmiszereket, italokat
-keveset sózzunk, helyettük friss vagy szárított fűszereket használjunk
-keveset cukrozzunk, édesítésre inkább mézet alkalmazzunk
-fehér liszt helyett a teljes kiőrlésűt válasszuk – kenyér, pékáru és tészta formájában is
-legalább napi 2-2,5 liter vizet, gyógyteát, hígított gyümölcslevet igyunk
-csak ritkán és kis adagban igyunk alkoholt és kávét


Dr. Balaicza Erika

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.