Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. november 20., hétfő van. Boldog névnapot Jolán nevű olvasóinknak! Holnap Olivér napja lesz.
Hirdetés

Kardió Edzés

Értékelés:
(0 szavazat)

A szálkásításhoz és a zsírégetéshez nagyszerű segítség a kardió edzés. A kardio edzés fokozza az anyagcserét is, ezáltal már a rövidebb ideig tartó, de intenzívebb mozgás is megfelelő lehet abban az esetben, ha csak fogyni szeretnénk.

- A séta 3 kisebb sérülésveszéllyel jár, mint a futás és 3x kisebb a testet ért gravitációs hatás.
- Fokozatosan csökkentsd az intenzitást a kardióedzés után, ne hagyd abba hirtelen, mert az nagyon megterheli a szívedet és a keringési rendszered.
- Végezz kardióedzést 30-60percig 3-5 alkalommal egy héten.
- Ahhoz, hogy fogyni tudjunk 1 héten 2 és fél óra közepes intenzitású edzésre van szükségünk.
- Az aerob mozgás mindig folyamatos, ritmikusan ismétlődő és nagy izomcsoportokat érint.
- Séta, kerékpározás és úszás a legbiztonságosabb módja a testmozgásnak
- Ne fuss minden nap, minden második nap ad időt a regenerálódásra az ízületeidnek és az izmaidnak meg az erősödésre.
- Az aerobik edzés időtartama minimum 10 perc legyen.
- 2 perces közepesen intenzív edzés 1 perc intenzív edzéssel egyenértékű.
- Futás közben a hasadba szívd a levegőt (több oxigén jut be a testedbe)
- Görkorcsolyázás nagyon hatékony és kevésbé terheli az ízületeket, mint a futás

Nyújtás:
- Ne rugózzál nyújtás közben, inkább nyújts 30 másodpercig fájdalomküszöbig.

-Táplálkozás:
- Megfelelő mennyiségű B vitamin hiányában nem lesz elegendő energiád a testmozgáshoz. Ez azért fontos,mert sokan azért nem eszik mert étvágyat csinál.
- Vitaminokról:.mik szükségesek miért? Egyél vitamint, hogy pótold a tápanyaghiányt. Ételek tápanyagtartalmáról..
.         
 Szabadtér:
- A test D vitamint termel amikor nap éri, ezért próbálj 10-15 percet napon lenni a héten többször is.
- Ha kültéren sportolsz, akkor az orrodon át szívd be a levegőt és a szádon fújd ki, hogy megszűrd a pollent és az irritáló anyagokat.
- Ha sportolsz, akkor partnerrel tedd ne egyedül.

Munkahely:
- Végezz mély ki- és belégzéseket a nap folyamán többször.
- Ha munka után este edzel, akkor a munkahelyedről rögtön az edzésre menj.

Folyadék,fogyás
- Ha edzés közben kiszáradsz, akkor az izmaid több szénhidrátot és kevesebb zsírt használnak üzemanyagként. Ugyanez igaz általánosságban is.
- Minél edzettebb vagy, annál inkább zsírt égetsz szénhidrát helyett.

Gyerekek
- A gyerekeknek mind az iskolában mind az iskolán kívül szervezett keretek között találjunk módot a testmozgásra.

 

Katus Attila

www.katusattila.hu

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 534 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. június 30. kedd 09:48
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.