Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2017. november 20., hétfő van. Boldog névnapot Jolán nevű olvasóinknak! Holnap Olivér napja lesz.
Hirdetés

Általánosságban a testmozgásról

Értékelés:
(0 szavazat)

A rendszeres testmozgás és az egészség szoros összefüggése már évezredek óta ismert, de talán még soha nem volt akkora  jelentősége,  mint  napjaink  íróasztalokkal  és  közlekedési  eszközökkel  zsúfolt,  elhízással,  magas  vérnyomással,  vagy koleszterinszint emelkedéssel  fenyegető  világában.

- Fokozatosság fontossága.
- Ha lehet testmozgásod is sokoldalú legyen, mert akkor nem egyoldalúan terheled a szervezeted és csökkented a sérülés veszélyét.
- Heti 3x1 órás edzéssel a teljesítőképesség 80%-t elérhetjük.
- Az intenzív edzés hatékonyabb, mint a közepesebb intenzív edzés, ha a testsúlyt akarjuk szabályozni. Mindig olyan edzést válassz, ami mind fitneszcéljaidnak, mind a fittségi szintednek megfelel.
- Szülőknek és tanároknak nagy a felelősségük, hogy példát mutassanak, ötleteket adjanak, motiválják a gyerekeket az aktív életmódra. Ugyanez vonatkozik a táplálkozási szokások kialakításánál. Dicséret és jutalom! Tanulj és ne sportolj! vagy Addig nem állsz fel az asztaltól, míg meg nem etted.
- Alacsony aktivitás, ha heti 2,5óránál kevesebbet mozgunk. közepes intenzitással.
- A legjobb testmozgás az, amit élvezel annyira, hogy rendszeresen elvégezd
- A testmozgás olyan fizikai aktivitás, ami tervezett, strukturált, ismétlődő, és célja van, ami az egészségünket és fittségi céljainkat érinti
- Alacsony aktivitás, ha heti 2,5óránál kevesebbet mozgunk. közepes intenzitással
- 2 perces közepesen intenzív edzés 1 perc intenzív edzéssel egyenértékű.
- Alacsony intenzitású edzés 60-75%-os terhelést jelent a max pulzusodnak.


Testmozgás mint veszélyes üzem:

- Jegelés 20 percig és 40 perc pihentetés, így elmúlik a duzzanat
- Izomsérülésre a legjobb megoldás a pihentetés jegelés kompresszió és emelt helyzetben tartani.
Fontos!
Ne hajtsd túl magad! Ha a túlterheltség bármelyik jelét tapasztalod, azonnal állj le!


Ezek lehetnek:
- bőrszín túlságosan piros, vagy sápadt
- nagyon erős izzadás
- köhögési roham
- szorító fájdalom a mellkasban
- koordinációs problémákA mellrák esélye a testmozgással nagymértékben csökkenthető.


Gerinc:
- Mindig legyen jó testtartásod, ez segíti a belső szervek működését és megelőzi a nyaki és hát problémákat. Testtartásról beszélni:.mi a jó testtartás stb..
- Feszes megrövidült combhajlítóizmok az okozói legtöbbször a hátfájásnak.
- Egy tanulmány szerint akár napi 10 perc fizikai aktivitás is növeli a fittséget.

 

Katus Attila

www.katusattila.hu

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 490 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. július 02. csütörtök 09:25
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.