Ideál Online Életmódmagazin

Ma 2014. július 28., hétfő van. Boldog névnapot Szabolcs és Alina nevű olvasóinknak! Holnap Márta, Márti és Flóra napja lesz.
Hirdetés

Megállt a fogyás! - Mit tegyünk, ha stagnál a fogyás?

Értékelés:
(0 szavazat)

Te jó ég, mi történik? Eddig minden remekül ment; reggelente örömmel konstatáltad, hogy a mérleg egyre kevesebbet mutat. Aztán egyszer csak vége, megállt a fogyás! Pedig nem változtattál semmit! Ugyanazokat eszed, ugyanannyit mozogsz... És mégis! Mintha odaragasztották volna a mérleg nyelvét, nem mozdul. Vagy még rosszabb, mintha elindulna felfelé!!

 Ismerős helyzet? Sajnos a legtöbbünknél igen...


Megállt a fogyás! - Mit tegyek? Ez normális?
Bárki, aki komolyabb feleslegtől szeretne megszabadulni (vagy már túl van rajta), megerősítheti; az első néhány kiló leadása a legkönnyebb, míg - túlsúlytól függően - az utolsó 3-10 kilóval azért meg kell szenvedni! Úgy tűnik, a korábban sikeres akciók nem működnek... Hiába eszel még kevesebbet vagy mozogsz többet, a mérleg csak nem mozdul!

Noha a fogyás megrekedése igen gyakori jelenség, a fogyni vágyókat mégis minden alkalommal "földhöz vágja" és elkeseríti.

Nézzük végig, milyen okok állhatnak a fogyás stagnálása mögött, és egyben azt is megmutatjuk, milyen megoldásokkal lehet a fogyást ismét beindítani!

 


A fogyás stagnálásának megértése - Mit lehet tenni ellene?
1. Túl kevés kalóriabevitel - A fogyás stagnálásának 1. oka:
A kalóriaégetéshez kalóriára van szükség. Szervezetünk célja, hogy egyensúlyban tartsa az energia beáramlást az energia kiáramlással. Más szavakkal, annyi energiát használunk fel, amennyit kapunk.

Vagyis, ha túl keveset eszel - az első napokban tapasztalt ugrásszerű fogyást követően - szervezeted alkalmazkodik az új mennyiséghez, lecsökkenti az alapanyagcseréjét, hogy kevesebb energiával is fenntartsa működését. A fogyás megáll.

Megoldás: Csak fokozatosan és kisebb lépésekben csökkentsd a kalóriabevitelt. És semmiképpen nem tanácsos (huzamosabb ideig) kevesebbet enni, mint a szervezeted alapanyagcsere igénye!


2. A szervezet hozzászokott a kevesebb kalóriához - A fogyás stagnálásának 2. oka:
Ha fogyni akarunk, elkerülhetetlen, hogy több energiát használjunk fel, mint amennyit magunkhoz veszünk. (Kevesebbet együnk és/vagy többet mozogjunk!)

Ám ahogy azt már az első pontban is írtuk (mivel szervezetünk egy nagyon okosan összerakott "gépezet"), ha kevesebb energiát viszünk be, válaszként kevesebb energiát fog felhasználni. Noha a hosszú távú túlélés szempontjából ez előnyös, a fogyás vonatkozásában nekünk most hátrányt jelent!

Szervezetünk alkalmazkodott a kevesebb mennyiséghez, a fogyás megállt.

Megoldás: Variáld át az étrendedet, változtass a bevitt mennyiségen; egyél egyik nap többet, míg a másik nap kevesebbet! (A heti átlagot ez nem módosítja, de a ciklikusság mindenképpen segít "kijátszani" a szervezet alkalmazkodását, s így ismét beindíthatod a fogyást!)

 

3. Lecsökkent az izomzat - A fogyás stagnálásának 3. oka:
Amikor valaki elkezd a megszokottnál kevesebbet enni, szervezete az izomzatot is energiaforrásnak tekinti (az izmokban lévő fehérjéket), s a zsír mellett azt is elkezdi elégetni.

Mivel szervezetünk először a kevésbé fontos területekről fogja a fehérjéket felhasználni (nem a vázizomzatból), az izomzat csökkenése kezdetben kívülről még nem észlelhető.

Itt fontos megérteni, hogy az izom - még nyugalmi állapotban is - ötször több kalóriát éget el, mint a zsír. Vagyis, az izomzat csökkenésével automatikusan lecsökken az anyagcsere is, s a fogyás ismét megreked.

Megoldás 1.: Az első pontban leírtak szerint csak fokozatosan csökkentsd a kalóriabevitelt, és egészséges étrenddel biztosítsd, hogy a szervezeted hozzájusson minden szükséges összetevőhöz, beleértve a fehérjéket, vitaminokat és ásványi anyagokat is!

Megoldás 2.: Olyan mozgásformát válassz, amely gyorsítja a zsírégetést, és egyben építi az izomzatot is!

 

4. A szervezet hozzászokott a mozgás intenzitásához - A fogyás stagnálásának 4. oka:
Egy új mozogás elkezdése mindig nagyobb kihívást jelent, így kezdetben több energiát használunk fel, s látványosabb lesz a fogyás is.

A kondíció javulásával azonban a szervezet hozzászokik egy bizonyos fajta mozgáshoz, s ezt követően már kevesebb energiával is végre tudja hajtani ugyanazt a mozgássort. (A kezdeti intenzitás vagy a mozgás típusa ebben nem játszik szerepet, a lényeg a hozzászokáson van.)

Az eredmény; ugyanazzal a mozgással már kevesebb kalóriát lehet elégetni.

Megoldás: Figyelj arra, hogy időközönként variáld a mozgás intenzitását, időtartamát és/vagy gyakoriságát! És próbálj ki teljesen új mozgásfajtákat is, ne ragadj le csak bizonyos sportoknál!


5. Túledzés - A fogyás stagnálásának 5. oka:
Egy idő után a szervezet a túledzést úgy kompenzálja, hogy lecsökkenti a nap többi részében felhasznált energia mennyiségét. Vagyis, összességében - noha sokat edzettél - kevesebb kalóriát fogsz elégetni.

Megoldás: Lazíts egy kicsit! Ha azt érzed, hogy túlerőltetted magad, pihenj egy-két napot, vagy csinálj valami enyhébb, könnyebb mozgást, mint pl. séta vagy nyújtás.

 

Forrás: www.fogyas.info

 

Az ideal.hu ajánlásával:

 

zöld tea, jód, L-karnitin, réz, biotin
A fogyókúra, anyagcsere folyamatok kiegészítésére!
A készítményben lévő jód, réz és biotin részt vesznek a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban. A biotin részt vesz a makrotápanyagok normál anyagcseréjében. A jód hozzájárul a pajzsmirigy hormonok normál működéséhez és a pajzsmirigy normál működéséhez. A réz részt vesz a kötőszövetek normál állapotának fenntartásában.

Infó: Erdei Anita, tel.: 1/225-2753, e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

További információk

  • Oszd meg másokkal:
Megjelent: 1070 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. július 08. hétfő 13:59


Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ideál Életmódmagazin

Az Ideál Életmódmagazin nyomtatott verziójának megjelenése 2012-től, bizonytalan ideig szünetel. Amennyiben élő előfizetéssel rendelkezik, kérjük, forduljon a Kiadóhoz.